Следя развитието на Infinite Collision още от началото на лятото, когато научих за проекта от Калоян Тошев MZK. Видях публикувани първите проекти, след това с огромен интерес разглеждах новите, все по-интересни и различни дизайни, които се появяваха във фейсбук страницата на проекта. Днес, месеци по-късно, с маниакално нетърпение очаквам и своето тесте карти, на финала на кампанията на Infinite Collision в Kickstarter. А тя безсъмнено е повече от успешна, сумата която проекта е събрал до момента надхвърля близо 4 пъти заложената цел.
Публикации за проекта се появиха не само в българските сайтове за дизайн и култура, а и в много чуждестранни като Bored Panda, Brands of the World и Vice.
Кампанията приключва на 23,01,2016 и дотогава и вие можете да подкрепите Infinite Collision в Kickstarter със сума, срещу която няма да останете с празни ръце.
Трябва да отбележа, аз не съм картоиграч, картите използвах единствено за строене на замъци като дете. Не това обаче ме кара да изпитвам такъв ентусиазъм от реализацията на този дизайнерски проект.
Факта, че нещо толкова обикновено като тесте с карти, успява да събере огромното разнообразие от арт визии, е вдъхновяващ за мен като фен на добрия съвременен дизайн.
Колкото до понятието „дизайнерски колектив“, надявам се Infinite Collision да успее да даде ново определение, на едно като цяло субективно понятие. Тук са включени 55 български дизайнери, илюстратори, изобщо артисти от „всякакъв род“ в добрия смисъл на думата, като техните дизайни сами говорят за уменията им. Някои от имената са познати за мен, други не. Тъкмо момент да си припомня да съм up to date с днешната дизайн реалност. Infinite Collision е най-добрият начин да си сверим часовниците.
Как се създава арт колектив – чрез оригинална идея, обща страст или добра организация? Как се печелят фенове извън професионалната сфера? Има ли наистина българска публика с вкус към дизайна?
Свързах се с човека, който стои зад идеята на Infinite Collision- Краси Стоименов и макар и виртуално, аз се радвам, че той отговори на моите въпроси : )
Нека да се заредим с още малко ентусиазъм!
————————————————————————————————————————————————-
Здравей Краси, с какво се занимаваш ти на самия финал на проекта?
Well честно да си кажа, пръскам се от работа :D защото отговарям на съобщения по проекта, боря се малко с последни каузи, да хванем максимално голямо exposure по света, абе голяма лудница е. Осъзнах, че не е просто да направиш нещо яко и да го оставиш и то само да си върви и да се случва, а си трябва ежедневна работа по промоутиране, визии за навсякъде, историйки и всякви дребни лудници по следенето на развитието на проекта.
Редно e да научим повече за теб. Разкажи на себе си: като личност, като автор, като фен на изкуството и дизайна?
Честно казано за себе си не знам какво толкова да ви кажа. Цял живот съм си хлапенце като личност, от както се помня все с един и същи акъл съм си бил. Винаги нещо трябва да се случва, спокойствието е максимум за 3 уикенда на морето от 5 до 7 на плажа, през другото време трябва да се случва лудница и да се отчита постоянно ръст и резултати. Като автор, чак автор не знам… силна думичка ми е, аз не обичам да се определям много много, но като цяло съм супер фен на фотоманипулациите и фотобашинга, както и на някакви нови 3D програмки, които подхващам да боря. Дизайна си е част от мен спор няма, мога да прекарвам безброй часове в Behance зяпайки всякакви дизайни картинки и неща и да се надъхвам, да избухвам и аз толкова колкото и дизайнерите там.
Когато стартира проекта, не се ли страхуваше да не стане прекалено еклектичен с толкова много автори?
Страх не, даже обратното-това беше целта. Още от начало исках да покажа колко е различен дизайна във всичките му разклонения, колкото по-разнообразен ставаше проекта, толкова по-доволен ставах. Защото дизайна не е само графичен, във всеки един аспект на изкуството има някви мега готините неща, които трябва да се видят. Това исках да покажа и аз. Обединяващи елементи си има, като бялата рамка, знакчетата и гръбчетата така че не е чак пълен хаос и лудница (или поне така самозалъгвам сам себе си)
Ти сам си подбирал артистите- това е направо непосилна задача- по-какъв критерий ги избра?
В интерес на истината самото избиране не беше кой знае колко трудно, колкото менажирането на комуникация между всички хора. Бях измислил стратегия още от началото, как да намеря хората. Принципа беше на препоръчване, когато някой се джоийннеше към проекта препоръчваше поне по няколко други човека които са супер imba като самия него. Петя Савова избухна с 20+ артисти кои от кои по-различни в стила си и така бързичко списъка нарасна доста драстично. Критериите бяха да са различни в стиловете които владеят и да са машини, те- машините най-често препоръчват други машини, така че не беше тегава точно тая част. Всички много се накефиха на идеята и я приеха присърце доста. Някой карти дойдоха след 3 дни даже.
Планирате две бъдещи изложби с дизайните – в Берлин и София- има ли вече конкретни идеи-кога,къде?
За Берлин имаме доста конкретна локация, за София още нямаме нещо конкретно защото не знаех дали ще се случи проекта, ако трябва да съм честен. Има едно две местенца, с които ще говоря в идните дни. Оказа се, че има доста яки места за изложби в София и мисля, че много лесно ще намерим нашето. А относно кога, много ми се иска началото на Март вече да сме в играта и да са се случили.
Устройството на платформата Kickstarter предполага материална „награда“ за феновете подкрепили проекта, в случая тесте карти, тениска ,постер. Какво е Infinite Collision –търговски продукт, дизайн общество или пък материализирана идея?
Честно казано от всичко по-малко, без търговски продукт. Идеята реално се материализира единствено с цел да може да направим изложбички насам натам и да зарадваме хората с изкуството на всички тези артисти, които са в екипа. Никой няма да забогатее от това и да стане Power Ball милионер, повече ми се иска хората да се кефят на изкуството и да оценяват работата на артистите по начин, по който самите артисти и се кефят. Много ми се иска Infinite Collision да се развие като дизайн общество, но това ще си проличи със следващите проекти, за които съм замислил няколко идейки.
Директно ли се включихте към Kickstarter или си обмислял и други варианти за финансиране?
Други варианти нямаше, това беше още от началото планирано като проект, все пак искам повече хора да държат в ръцете си частичка от това начинание. Друг вариант нямаше поне в главата ми.
От България или чужбина срещнахте по-голяма подкрепа?
Честно да си призная не очаквах чак толкова силна подкрепа от България, но ето :Д на лице е, че супер много хора са ни подкрепили от страната. Има доста хора от Щатите коит се кефят и са ни подкрепили в проекта ,но най скандалното е, че ще пращаме едно тесте към Антарктида…не знам как ще се случи това, но поръчката е за там.
Има ли българската публика вкус към дизайна?
Хахах това не мога да кажа, дали е така или не е, но със сигурност хората от страната, които са подкрепили проекта се кефят зверски. Доста често пращат съобщения на стената във Фейса колко ги кефи проекта и как се радват да видят нещо такова и то родно направено. Да кажем, че определена част от Българската публика се кефи на изкуството, за другата нямам много данни какво ги кефи.
На какво според теб се дължи вашия успех с Infinite Collision?
Успех е доста силна дума честно казано. Аз не смятам, че сме чак успешни, но се надявам, че със следващите начинания ще съберем публиката, която търсим. Аз като цяло имам малко по- високи критерии за успех но се радвам, че хората оценяват труда на всички артисти, които поработиха за този проект. Рано или късно ще избухнем и ще станем истински успешни. До тогава само работа, работа и още работа ме чака.
Имаш ли други идеи за подобни бъдещи колаборации?
Имам две, три идейки, които ще задвижа в близко бъдеще и със сигурност ще има 2-ро издание на тестето с картите, но то ще бъде към края на годината. Преди това се надявам да срещна публиката малко с Глаголицата и тайните на буквата, както и с лицата и градовете на нашата малка синя планетка. Двата проекта ще са коренно различни един от друг но пак ще се надявам да пръснат мрака и естествено- InfiniteCollision Playing Cards Deck vol.2 ще го борим и него.